پرش لینک ها

راهنمای کار با سامانه نوین اصناف – ثبت درخواست مجوز صنفی در درگاه ملی مجوزها

  • چرا درگاه ملی مجوزها!؟

مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار (مصوب ۱۴۰۱/۰۱/۳۰)، شروع فرایند ثبت درخواست تمامی مجوزهای کشور، از بستر درگاه ملی مجوزها خوهد بود. ۶۰ درصد از مجوزهای کشور به مجوزهای صنفی اختصاص دارند که این موضوع نشان از اهمیت مجوزهای صنفی در کشور دارند. مجوزهای صنفی یا پروانه کسب و یا به اصطلاح بازاری‌ها جواز کسب، مجوز ضروری برای کلیه کسبه، واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای، کسب و کارهای مجازی و غیره، همگی مکلف به دریافت مجوز صنفی یا جواز کسب هستند.

با توجه به اینکه شروع این فرایندها از بستر درگاه ملی مجوزها است، راهنمای کار با درگاه ملی مجوزها برای متقاضیان صنفی اهمیت بالایی دارد.

  • به طور ساده شما قرار است در درگاه ملی مجوزها این اقدامات را انجام دهید:

۱- احراز هویت شوید (تلفن همراهی که به نام شماست به همراه اطلاعات هویتی شما مطابقت داده شده و راستی‌آزمایی شود.)

۲- رسته یا شغلی که می‌خواهید برای آن مجوز دریافت کنید را انتخاب کنید (شما در این فرایند اطلاعات کاربرگ یا شرایط دریافت مجوز را مشاهده خواهید کرد. باید دقت کنید که با آگاهی و اطمینان کامل باید بررسی کنید که آیا شرایط ذکر شده در کاربرگ‌های صنفی را دارید یا خیر)

۳- میزان تحصیلات (میزان تحصیلات خود را درج کنید.)

۴- کدپستی واحد صنفی (کدپستی واحد صنفی خود را وارد می‌کنید و شرح نشانی را استعلام می‌کنید. برای رسته‌های سیار که مغازه یا فروشگاه ندارید،‌می‌بایست کدپستی محل سکونت خود را وارد نمایید.)

همین!

یک کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود. شما باید ادامه فرایند را در سامانه نوین اصناف انجام دهید.

 

لینک نحوه ثبت درخواست اولیه مجوز صنفی در زیر قرار داده شده است. می‌توانید با کلیک راست گزینه ذخیره‌سازی را انتخاب نمایید و یا با کلیک بر روی آن به صورت مستقیم فایل راهنما را مشاهده و مطالعه کنید:

راهنمای کاربری ثبت درخواست متقاضیان صنفی در درگاه ملی مجوزها-ویرایش اول-۱۴۰۱،۱۰،۱۸

پیام بگذارید

???? این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.